dimarts, 29 de gener del 2008

Cingle Ample

29/01/2008 EL CINGLE AMPLE

Florenci, Pinilla i Ramon

07.50h. Deixem el cotxe passat can Pei (OIX)

08:10 Pesem el pont d’Escales (amb un forat al mig)

08:19h. Seguim la pista forestal que gira a l'esquerra.

08:20h. Poc després´a la nostre dreta a l'altre costat de riu, observem el PAS DELS LLIBERALS. A la pel·lícula de la Punyalada és on van filmar la desfeta dels trabucaires.

08:30h. Creuem la palanca direcció St. Martí de Talaixà. El prat que creuem es diu de la Plantada i la palanca té el nom de "Palanca del Samsó". Tot just passada la palanca trobem a la nostre dreta un pont medieval(cal dir que costa una mica de veure). Nosaltres no l’hem de creuar però és interessant de veure’l. També cal dir que a la mateixa pel·lícula de la punyalada és on els trabucaires fan entrega del notari. Seguim les marques blanques i vermelles i creuem un prat. Si agaféssim el camí de la dreta ens dirigiríem al Ferran

Deixat enrere el prat trobem una cruïlla i cal dirigir-nos a l’esquerra.

Davant nostre tenim el cingle de migdia. Aquest nom li ve donat perquè a partir de les 14h. El sol ja no hi toca. Aquest fet indica que soms al migdia.

08:48h. A la nostre dreta trobem les restes del mas El Prat.

Prenem la pista de la dreta direcció al Vilar.

09:00h. A la nostre dreta hi ha les restes d’una paret que suposadament és el corral del Vilar.

09:03h. Deixem la pista i ens enfilem a la nostre esquerra. Aquest lloc està marcat amb un punt vermell.

09:08h. Trobem la fon del vilar.

Arribem a una cruïlla on davant nostre hi ha una alzina surera. Cal prendre el camí de la dreta.

09:16h. Arribem al VILAR DE TALAIXÀ. Era una de les masies més grans de l’Alta Garrotxa juntament amb el mas la Quera. Inspeccionem el lloc fins a les 09:40h.

Seguim el camí per davant la cabanya del mas i ens enfilem per una llosa de pedra groguenca.

Anem trobant marques vermelles.

09:53h. Ens trobem en una bifurcació senyalitzada amb dues fletxes vermelles. Cal seguir el camí indicat cap a l’esquerra.

10:10h. Prenem el camí de l’esquerra tot seguin la cinglera a l’esquerra i tot seguit trobem L’ESCALER DEL VILAR. El camí de la dreta ens portaria al mas la Fou. (foto 58)

Hem de seguir per l’esquerra de la cinglera.

10:27h. El camí de l’esquerra ens porta a la fonteta. Petita font que no deixa de portar aigua, ubicada al peu de la cinglera. El camí de la dreta ens porta a la cova dels pastors.

10:34h. COVA DELS PASTORS.

Tornem per on hem vingut fins a trobar el camí que ens portarà a la fonteta.

Després de trobar-nos el camí per on havíem vingut (trencant per anar a la fonteta o bé a la cova) ens dirigim a la fonteta. Poc després trobem una bifurcació i cal seguir recta. El camí de l’esquerra és el camí dels matxos.

10:43h. A peu de la cinglera trobem la FONTETA.

Tornem sobre les nostres passes i ens parem a esmorzar en una plaça carbonera amb unes bones vistes del camí que hem fet fins ara.

10:53H-11:30H. Esmorzar.

Tornem per on havíem vingut.

Seguim a peu de cinglera pel lloc on hi ha una creu vermella pintada a la paret, sempre seguin les marques de color vermell i sempre al costat de la cinglera.

11:53h. Passem per l’escalé trencat. Hi ha una corda que ajuda a pujar la zona on les pedres han caigut. Aquest escaler ens portaria al CAMÍ DEL CORRAL.

12:00h. COVA DE LES OVELLES. Queda a la nostre esquerra, enfilada uns 3 metres..

Nosaltres seguim caminant a peu del cingle. (foto91)

12:20h. Uns 10 minuts després de deixar la cova de les ovelles, a la nostre esquerra, trobarem un caminet que ens farà enfilar uns tres o quatre metre per sobre el camí i que a la vegada ens fa recular fins a trovar la COVA DE LA MONTSE.

Sota mateix de la cova tenim el camí que estàvem fent.

12:33h: Deixem la cinglera i comencem a baixar ajudats per les fites. També ens ajudem per les branques que han estat tallades. Seguim baixant fins a trobar un camí travesser poc fresat . Anem trobant algunes marques vermelles. Ara seguim paral·lels a la cinglera però la tenim uns 100m. Per sobre nostre,

12:38h. BASSA SECA.

Seguim direcció un mur de pedra blanquinosa tot baixant.

13:05h. Ens trobem amb L’ESCALER DE LA DAVESA i el superem.

Tenim una bona vista de la serra del Bestracà així com del Taga i del Puig estela.

13:14h. Trobem la carretera i la seguim avall.

13:36h. Trobem el GR11 que ve de Talaixà. Deixem la pista a la dreta i seguim el GR11 baixant direcció a la riera.

13:42h. Arribem al MAS EL VAQUER. (WP7) on deixem el GR11 i ens dirigim a la zona obaga

Creuem la riera i ens dirigim a la nostre dreta. El camí de l’esquerra ens portaria fins a Talaixà.

14:25h. Ara anem pujant i ens dirigim cap al PAS DEL LLIBERALS.

14:41h. PAS DEL LLIBERALS.

14:51h. Arribem a un coll on hi ha una magnífica vista de Santa Maria d’Escales. En aquest punt cal agafar el camí que es dirigeix a l’esquerra direcció a Can PEI.

Passem per davant Can PEI, on podem veure el forat d’un búnquer de la guerra civil.

15:08h. Som al pont d’Escales o pont foradat.

15:27h. Hem arribat al cotxe.

FI DE LA SORTIDA..

Enllaç de la ruta a Wikiloc

Unknown ha dit...

l'hem intentat fer aquest cap de setmana hi ha estat imposible.la resenya es fluixa hi sobre tot falten les altituds per saber on et trobes en tot moment.

Ramon Rota ha dit...

En primer lloc lamentar que no hagueu aconseguit el vostre propòsit perquè la zona s’ho val.
En segon lloc voldria aclarir que aquetes anotacions són uns apunts orientatius fets amb la intenció d’ajudar a recórrer els paratges descrits. Des d’aquest punt de vista fer palesa que la majoria de sortides descrites en aquest blog estan fetes a l’alta Garrotxa, una zona descrita àmpliament com a terra aspra trencada i de mala petja.
Que vull dir, que és una zona amb infinitats de camins, corriols i recons que si no es coneix una mica, es fa molt difícil d’orientar-se. Més difícil es fa per a mi descriure un itinerari de cinc o sis hores de marxa afectiva.
Per aquest motiu, com és el cas del cingle Ample, hi vaig incloure un mapa amb la ruta seguida, amb les corbes de desnivell i el track obtingut amb el GPS, el qual i molt lamentablement, ha passat a millor vida.
El que veig és que aquesta pàgina, que es va crear per tenir una ressenya de les sortides que fèiem un grup d’amics, és més visitada del que jo podia pensar, i aquest motiu m’obligarà a esmerar-hi més esforços. És des d’aquest punt de vista li vull donar-li les gràcies pel seu comentari, doncs sempre he cregut que dels errors s’aprèn.

albert.pitxin@gmail.com ha dit...

Bona tarda Ramon,
Ahir vam seguir la teva excursió amb el track baixat del wikilock.
Primerament felicitar-te perquè l'excursió ens va agradar molt i la vam viure amb intensitat, som amants de l'Alta Garrotxa i aquest cingle no hi haviem estat i a les coves tampoc.

Com a fet negatiu només indicar-te que després del Vilar en una cruilla segueixes a la dreta i t'adones que no es el camí i llavors retornes i finalment enganxes el camí bo de l'escaler del Vilar. Si a comentaris del wikilock haguessis comentat evitar seguir aquest error seria d'agrair perque nosaltres pensavem que alli trobariem la cova dels pastors i vam fer voltes innecessaries buscant una cova (que després llegint vam veure que era més amunt, nosaltres també la vam pifiar només seguint el wikilock però si haguessis fet aquesta indicació faries que la gent no camini innecessariament.

Un altre error que ens vam trobar ( i aquest no és pas culpa teva) es que seguint el cingle Ample i arribant al Clot d'Escaladuix hi ha cintes grogues que baixen (que és el que s'havia de fer) però també n'hi ha que segueixen recte i moren al Clot. Alli vam tindre dubtes si el cami planejava o tirava avall i després de calcular totes les opcions vam veure clar que la opció era recular i tirar avall abans d'arribar al Clot. Allí ja vam seguir el track perfectament passant per llocs on el camí ja està gairebé desaparegut i les fites quasi que també.

Tot plegat, una excursió magnifica on només et faig esment d'aquest error que comets i al no fer cap anotació fas que la gent també el segueixi i hagi de recular.