divendres, 11 de gener del 2008

11/01/2008
GRAU SADIDORTA – EL FERRAN - TALAIXÀ
Florenci, Pinilla, Ferran, Jose, Ramon, Albert i Carles

08:20h. Sortim de l’estacionament que trobem després del pont de Valentí.
Reculem per creuar el pont i passar per davant de ca la Bruta. Seguim el camí que va paral·lel a la riera.
A uns 200m. del pont deixem el camí per agafar-ne un altre a la nostre esquerra. El camí que deixem ens portaria a Talaixà.
08:40h. Trobem una pista Forestal que només cal creuar uns tres o quatre metres a l’esquerra del punt on hi accedim.
09:03h. Ens trobem als peus del Grau Sadidorta. La pujada per arribar fins aquí ha estat forta. Hi ha molt bones vistes del Forat Quer, de Sant Feliu de Riu i del Bassegoda.
A mitja tartera ens desviem a l’esquerra per seguir pujant.
09:47h. Hem arribat al Coll de terres. Cal dri que el camí està marcat amb pintura vermella.
A la placeta que forma el coll de terres, hem de prendre el camí que hi ha més a la dreta. El camí que segueix, per fer-nos una idea, creuant recta per on hem accedit al coll, ens portaria al Maranyó i a Escales.
09:58h. Ens trobem davant l’escalé més gran de la Garrotxa.
10:50h. Assolim el cim del Ferran.
Per anar fins a Talaixà cal refer el camí per on hem pujat però poc després ens desviem a la nostre esquerra per una tartera.
11:58h. Talaixà.
Ara ens dirigim a la Quera per unes feixes que hi ha entre el refugi i el que queda de l’església.
12:20h. Trobem el GR 11 i continuem per l’esquerra.
12:26h. A la dreta del camí hi ha el ramal que porta fins a la font de la Quera, poc després arribem a les restes del mas. És evident que es tractava d’una casa pairal important. Es poden veure perfectament les diferents estances de la casa i dels espais exteriors.
Per seguir la ruta ho fem pel camí que surt per sota la casa.
13:06h. Passem per davant el mas el Puig fins arribar a un prat. Seguim pel camí que trobarem a l’esquerra del prat, més o menys a la meitat d’aquest. Hem d’anar a buscar dos pollancres secs i els hem de deixar a la nostre dreta.
13:24h. Trobem una cruïlla i cal seguir recta. El camí de l’esquerra ens portaria a la Muntada.
13:31h. Arribem a Can Subi, són les restes d’una altre masia.
13:52h. Ens trobem el trencant que de bon matí hem agafat per pujar al Grau Sadidorta, ara continuem recta per anar al pont de Valentí.