dimecres, 27 de gener del 2010

Resum fotogràfic

Enllaç del track a WIKILOC

Anotació:
Sant Julià de Ribelles fou consagrada pel Bisbe de Girona , Gotmar, restant sotmesa a la seva catedral, tot i que aquest bisbe, li concedí els delmes, primícies i oblacions dels fidels, alhora que rebia diverses donacions dels laics ( vinyes, camps, objectes litúrgics...) Malgrat que en un document de l’any 1000, apareix esmentada com a “sancti Juliani de Pruna” a partir de 1094 és documentada com ja com “Sancti Juliani de Ribelles”
Presenta una planta formada per una nau rectangular , coronada per un absis semicircular, orientada a l’est, amb una segona nau , sense absis, adossada a la façana sud.

Ressenya de la sortida:
Aquesta sortida ens portarà des de Sadernes, pont de Valentí, fins a Sant Julià de Ribelles. Passarem per la Vall de Sant Aniol per enfilar-nos pel camí de les Canals fins al Puig del Brull. Des d'aquí arribarem a Ribelles i la tornada la farem pel Clot de les Puces, pel pas d'en Llebre i ens arribarem a Sant Aniol. És una caminada llarga però molt gratificant, amb una de les vistes més esplèndides de l'Alta Garrotxa.
(WP= waypoints mercats a la ruta del track)

08:22h. Deixem el cotxe i comencem a caminar
08:34h. Passem per davant les restes de la Farga
08:39h. Passem per davant les restes del Molí.
Poc després creuem la riera. També podríem seguir recta fins a l’alçada de la Muntada. Continuem el camí sempre amb la riera a la nostre esquerra.
08:48h. Arribem al Gomarell. És la bassa captadora d’aigua.
08:55h. WP1. A la nostra dreta trobem un corriol que de seguir-lo ens portaria fins al Martanyà (cim de 1030m.)
09:16h. WP2. Creuem la palanca nova. (Substitució de la passera de fusta per una nova palanca. (2008)
09:22h. WP3. Cruïlla de camins. Nosaltres prenem direcció Sant Aniol. Ara portem 1 hora justa de camí. A 25m. de la cruïlla aprox. deixem el camí que ens portaria a Sant Aniol i continuem pel corriol de la dreta. Agafem el camí on hi ha un arbre amb una creu. (veure foto). D’es d’aquest punt tenim Sant Aniol a 5 minuts, però ja hi passarem de tornada.
En aquest moment estem fent el camí anomenat de les canals.
09:42h. Fem una corba a l’esguerra per seguir una fletxa de color groc pintada sobre una pedra.
09:45h. WP4. Arribem a una altre cruïlla, nosaltres seguim per la dreta. Si agaféssim el camí a la dreta a uns 20m. trobaríem el coll de Clarioles i des d’aquí podríem anar a Sant Aniol. Però com hem dit, arribats a la cruïlla seguim per la dreta.
10:10h. WP5. Una altre cruïlla. Prenem el camí de l’esquerra. A la dreta sortiríem a Can Boac.
10.19h. Arribem al peu d’una cinglera, la seguim per la dreta. En aquest punt el GPS perd cobertura i la ruta que ens marca és una mica boja, per no dir molt, però si seguim sota la cinglera per la dreta no hi ha pèrdua, el camí està fressat i és molt evident.
10:29h. WP7 Pla Ballador. Aquí parem per esmorzar i recuperar forces.
11:07h. Reiniciem la marxa. Creuem el pla ballador recta des d’on hi havíem accedit.
11:15h. Estem davant una cruïlla, agafem el camí que s’enfila a l’esquerra, però val la pena seguir recta per anar a visitar la Font del Sant. Llavors ja recularem fins aquest punt per continuar la nostra ruta.
Des d’aquesta cruïlla, com he dit, podem visitar la Font del Sant, només ens farà perdre un quart d’hora i val la pena. És una font sota una bauma que es val una foto. (Font WP8)
Tornem al camí que havíem deixat momentàniament.
11:46h. WP9. Coll Sa Bassa. Aquest punt és una cruïlla de camins que ens portarà al cim del Puig del Brull i des d’aquí, a la tornada, prendrem el camí que ens portarà a Sant Julià de Ribelles. Per fer-nos una idea, si agafem com a referència el camí des d’on hem accedit al Coll, el camí per anar al Puig és a la nostre esquerra, mentre que per anar a Ribelles, el camí és a la dreta. Des d’aquest Coll hi ha una curiosa vista del Pic de les Bruixes i del Coma negre, curiosa pels que estem acostumats a veure’ls des d’Olot.
12:23h. WP10. Val la pena arribar-nos fins al punt marcat amb el WP10 per la fabulosa vista que hi ha des d’aquí. Recomano d’allò més arribar-s’hi, tenim una panoràmica exel•lent gairebé 360º, des d’on es pot veure tota la vall de Sant Aniol, el Bassegoda, la Serra de l’Albera, Canigó, Bastiments....
Des d’aquí ja tenim a la vista, i a pocs metres, el cim del Brull on ens dirigim a partir d’ara.
12:54h. WP11. Acabem d’assolir el Puig del Brull, també anomenat Puig de les Canals o Puig del coll.
Baixem pel dret fins arribar altre cop al Coll sa Bassa, recordem que està marcat amb el WP9. Per baixar ha d’haver-hi un camí marcat però nosaltres l’hem perdut poc després d’iniciar el descens. Des del coll, el camí degudament marcat ens portarà fins a la pista forestal que dóna accés a Ribelles. Aquest camí recordem que s’agafa a la dreta del coll, tenint de referència el punt des d’on hi hem accedit.
13:53. WP12 Ja som a Sant Julià de Ribelles. Ara toca dinar, això si, desprès de visitar el temple i fer-nos unes quantes fotos. La porta era oberta i això ens ha permès d’entra-hi.
14:30h. Hem d’aixecar-nos i tornar-hi de nou. Ens arribarem fins al tram de pista forestal on hi ha una gruixuda cadena. Continuarem per la dreta seguint la pista, però pocs metres després d’aquesta cadena, uns 10 o 15m. prenem un corriol que hi ha a la dreta i que ens portarà al Clot de les Puces.
14:54h. WP13 Deixem la pista després d’una corba a la dreta i prenem un camí poc visible que hi ha a l’esquerra. Hem deixat una fita per indicar aquest punt, cal estar al cas. Aquests camí ens farà creuar la riera a pocs metres d’haver-lo agafat.
15:06h. WP14. Clot de les Puces.
A l’altre banda de la riera, amagada entre la vegetació, i ha la tuta dels morts, però si hi volguéssim anar caldria pujar al cim de la cinglera per un corriol que passa pel costat de la cinglera tot enfilant-se . Podem veure una ressenya d’aquesta ruta en una altre sortida que hi ha en aquest mateix blog i que vam fer el desembre de 2007 (http://monrota.blogspot.com/2008/03/tuta-dels-morts.html).
15:28h. WP15. Can Llebre. Són les runes del que queda del mas de Can Llebre. Només hi queden dues parets ensorrades i algunes feixes.
WP16. Aquest és un punt pels que fan el camí al revés. El camí que s’enfila també ens portaria a Can Llebre sense haver de passar pel camí per on hem vingut i evitar, d’aquesta manera, els punts més aeris per aquells que puguin tenir vertigen.
15:58h. WP17. Pas del Llebre. Punt emblemàtic de l’alta Garrotxa.
16:11h. WP18. Des d’aquí s’agafa el camí per anar al salt de la Capa. Avui no és el nostre objectiu. També trobareu en aquest blog la resenya per anar-hi.
16:30h. WP19. Coll de Clarioles. Ja l’hem esmentat a les 09:45h. Tant bon punt accedim al coll prenem el camí de la dreta que ens portarà fins a Sant Aniol.
16:46h. WP20. Sant Aniol d’Aguja.
17:33h. WP22. El Gomarell.
18:00h. Arribada al cotxe.